Częste pytania

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Przelewy międzybankowe

Wybierz swój bank:

Sesje wychodzące09:3013:3016:00
Sesje przychodzące11:4015:3017:30
Sesje wychodząceSesje przychodzące
09:3011:40
13:3015:30
16:0017:30

Czym jest SOLVENówka?

Pożyczką krótkoterminową, w której termin spłaty wyrażony jest w dniach.
Weź szybką pożyczkę i zrealizuj swoje marzenia. Tyle gotówki, ile możliwości :)

Pożyczkę w Solven możesz otrzymać gdy spełniasz łącznie następujące warunki:
  • masz ukończone 18 lat i posiadasz pełną zdolność do czynności prawnych;
  • posiadasz pozytywną ocenę zdolności kredytowej;
  • jesteś konsumentem;
  • posiadasz aktualny adres e-mail.
Czy przed złożeniem pierwszego wniosku o pożyczkę muszę się zarejestrować?

Tak. Przed złożeniem pierwszego wniosku konieczne jest przejście przez szybki proces rejestracji. Po zarejestrowaniu się zostaniesz automatycznie zalogowany do swojego konta w Panelu Klienta.
Więcej informacji na temat konta możesz uzyskać tutaj.

Jakie informacje wymagane są podczas procesu składania wniosku?

Podczas składania wniosku zostaniesz poproszony o wypełnienie formularza z podstawowymi danymi osobowymi. Dodatkowo, potrzebne będą:

  • numer telefonu komórkowego

  • numer rachunku bankowego, którego jesteś właścicielem
Czy SOLVEN sprawdza Rejestry Dłużników?

Jesteśmy firmą świadcząca usługi finansowe, co zobowiązuje nas do sprawdzania baz i rejestrów. Naszych Klientów sprawdzamy w KRD oraz KBIG, o czym Klient jest informowany podczas składania wniosku o pożyczkę oraz w Formularzu Informacyjnym.

Czy konieczne jest wysyłanie jakichkolwiek dokumentów?

Nie, nie wymagamy przesłania dokumentów do podjęcia decyzji. Nie poprosimy Cię również o dodatkowe dokumenty potwierdzające dochód i zatrudnienie. Decyzja wydawana jest w oparciu o informacje podane podczas procesu składania wniosku. Cały proces odbywa się w 100% online.

Czy nie mając bankowości elektronicznej mogę aplikować o pożyczkę?

Niestety nie. Dostęp do bankowości elektronicznej swojego konta jest niezbędny do przejścia przez proces wnioskowania o pożyczkę.

Czy można potwierdzić dane osobowe bez systemu bankowego?


Nie, to jedyny sposób potwierdzenia rachunku bankowego oraz danych osobowych.
 System jest darmowy.

Jak wygląda uwierzytelnianie? Czy to jest bezpieczne?

Aplikacja nawiązuje połączenie z Twoim systemem bankowym. Połączenie jest szyfrowane, co pozwala naszym Klientom na bezpieczne wpisanie danych. Cały proces odbywa się lokalnie w Twoim urządzeniu. Nigdy nie znamy Twojego loginu, hasła oraz nie mamy dostępu do Twojej bankowości elektronicznej.

Nie ma mojego banku na liście. Czy mogę w inny sposób złożyć wniosek o pożyczkę?

Z przykrością informujemy, że nie ma możliwości złożenia wniosku w inny sposób. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce prosimy – poinformuj nas.

Czy SOLVEN zawiera ukryte opłaty?

Nie. To co charakteryzuje naszą pożyczkę to brak ukrytych opłat, wszystkie opłaty można znaleźć w umowie pożyczki.

Aplikuję po raz pierwszy. Jaką kwotę otrzymam?


Udzielamy pożyczek w wysokości od 300 zł do 5000 zł na cele konsumpcyjne niezwiązane z działalnością gospodarczą. Limit ustalany jest indywidualnie na podstawie weryfikacji wniosku i sprawdzenia zdolności kredytowej Klienta. Przy aplikowaniu o pierwszą pożyczkę sugerujemy kwoty nie przewyższające 1700 PLN, ale ostateczna kwota zależy od indywidualnej analizy wniosku.

Jak wygląda proces składania wniosku? Krok po kroku.

Po zarejestrowaniu się należy na widocznym suwaku wybrać kwotę, ilość dni, a następnie kliknąć guzik „złóż wniosek”. Pojawi się okno, w którym należy wpisać kod. 
SMS kodem otrzymasz na numer telefonu wskazany w trakcie rejestracji konta. 
Dodatkowo pojawi się chmura informująca o jaką kwotę pożyczki możesz się ubiegać. 
Po wpisaniu kodu kliknij „potwierdź”.

W górnej części strony widoczne są parametry pożyczki (kwota, ilość dni, prowizja, odsetki, RRSO, kwota do spłaty, termin spłaty).

Aby złożyć wniosek należy przejść przez 3 proste i szybkie etapy.
Krok 1 – udziel nam odpowiedzi na kilka pytań o sobie.

Wypełnij wszystkie pola w części Daj się poznać (seria i numer dowodu osobistego, ulica, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, źródło dochodu).

Aby wybrać źródło dochodu kliknij na okienko źródło dochodu. Wybierz, a następnie wypełnij wszystkie pola. Kolejno, zapoznaj się i odznacz zgody.

Jeżeli wszystkie dane wpisałeś poprawnie kliknij przycisk dalej.

Krok 2 – zweryfikuj swoją tożsamość

Z listy banków wybierz bank, do którego wpływa Twoje wynagrodzenie lub świadczenie.
Następnie, kliknij dalej.

W widocznym oknie zaloguj się do swojej bankowości elektronicznej, podając numer klienta oraz hasło. Nigdy nie znamy Twojego loginu, hasła oraz nie mamy dostępu do Twojej bankowości elektronicznej.

Jeżeli wszystkie dane będą poprawne pojawi się komunikat trwa przetwarzanie prosimy o cierpliwość. Następnie zostaniesz przeniesiony do podsumowania wniosku.

Krok 3 – potwierdź wniosek

W tym kroku ponownie sprawdź dane. Jeżeli wszystko się zgadza, zapoznaj się ze zgodami i je odznacz. Następnie, kliknij wszystko się zgadza składam wniosek.

Pojawi się komunikat dziękujemy za złożenie wniosku.

Teraz Twój wniosek widoczny jest w zakładce wnioski.

Kiedy i w jaki sposób otrzymam odpowiedź?

Decyzja o udzieleniu pożyczki podjęta jest zwykle w ciągu godziny. W niektórych przypadkach weryfikacja wniosku może potrwać kilkanaście minut. O decyzji informujemy drogą elektroniczną (e-mail) oraz SMS. Całość odbywa się w 100% online.

Dlaczego otrzymałem decyzję negatywną? Kiedy mogę ponownie zawnioskować?

Podczas analizy wniosku i sprawdzenia zdolności kredytowej nasz w pełni zautomatyzowany system bierze pod uwagę wiele czynników, dlatego nie możemy jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie dlaczego otrzymałeś decyzję negatywną.

Przyczynami decyzji negatywnej mogą być negatywny wpis w rejestrze dłużników lub brak regularnych wpływów na konto.

Jak, kiedy i na jakie konto otrzymam pożyczkę?

Kwota pożyczki wypłacana jest na rachunek bankowy pobrany podczas aplikacji wniosku z Twojego systemu bankowego. Dzięki temu rozwiązaniu nie musisz przepisywać długiego numeru rachunku bankowego i masz pewność, że środki trafią do osoby wnioskującej o pożyczkę. Pożyczkę realizujemy w technologii ekspresowych przelewów. Jeżeli Twój bank ich nie obsługuje, pieniądze na rachunek otrzymasz w sesji przychodzącej swojego banku (sesje elixir).

Na jaki rachunek należy spłacić pożyczkę?


Rachunek bankowy do spłaty dostępne jest po zalogowaniu się do Panelu Klienta (zakładka wnioski) oraz w umowie pożyczki § 6. Umowę pożyczki otrzymałeś od nas po otrzymaniu pożyczki na wskazany we wniosku adres e-mail.

Jeżeli dokonujesz spłaty kolejnej pożyczki, pamiętaj, że numer rachunku do spłaty jest inny, niż przy poprzedniej pożyczce. Przelew środków na rachunek, z którego otrzymałeś pożyczkę znacznie wydłuży proces spłaty pożyczki.

W jakim czasie środki zostaną zaksięgowane?



Spłaty możesz dokonać zarówno przelewem zwykłym, jak i szybkim przelewem. Jeżeli chcesz skorzystać z płatności ekspresowych, zaloguj się i wybierz „zapłać” w zakładce wnioski. Wówczas środki tytułem spłaty pożyczki będą u nas widoczne w ciągu kilku minut. 
Jeżeli natomiast Twojego banku nie ma na liście przelewów ekspresowych lub chcesz dokonać płatności przelewem zwykłym z innego powodu, prosimy o płatność na dane podane do spłaty. Kolejno prosimy o przesłanie potwierdzenia zrealizowania przelewu na adres biuro@solven.pl, ponieważ środki mogą zostać zaksięgowane z opóźnieniem.

Czy mogę spłacić pożyczkę przed terminem wymagalności?

Tak. Jeżeli zechcesz spłacić pożyczkę szybciej koszt pożyczki ulega zmianie. Skontaktuj się z nami telefonicznie 222 302 302 lub napisz wiadomość na adres biuro@solven.pl. Otrzymasz informację z kwotą do spłaty obowiązującą w danym dniu.

Nie mam środków żeby spłacić moją pożyczkę w wyznaczonym terminie. Co mogę zrobić?

Jeżeli nie minął termin spłaty pożyczki, możesz go przedłużyć. W zależności od parametrów pożyczki przewidujemy kilka możliwości przedłużenia o:

  • 7 dni*
  • 14 dni*
  • 30 dni*

*Opłata oraz czas przedłużenia uzależniony jest od parametrów Twojej pożyczki.

Jeżeli termin spłaty pożyczki minął, prosimy o niezwłoczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub Działem Windykacji pod numerem telefonu 222 302 302 oraz adresem e-mail platnosci@solven.pl.

Nie spłaciłem pożyczki w terminie. Co mogę zrobić?

Jeśli Twoja pożyczka nie została spłacana w terminie podejmiemy działania windykacyjne. Prosimy o niezwłoczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub Działem Windykacji pod numerem telefonu 517 855 567 oraz adresem e-mail platnosci@solven.pl

Jednocześnie informujemy, iż zastrzegamy sobie prawo do naliczania odsetek od kwoty pożyczki od dnia następującego po dniu wymagalności spłaty w wysokości odsetek maksymalnych za opóźnienie określonych w art. 481 § 2 (1) Kodeksu cywilnego, tj. dwukrotności wysokości odsetek ustawowych za opóźnienie (odsetki ustawowe za opóźnienie wynoszą sumę stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i 5,5 punktów procentowych).

Czy mogę wnioskować o kolejną pożyczkę, jeżeli nie spłaciłem poprzedniej?


Nie, ponieważ możesz mieć tylko jedną aktywną pożyczkę.

Kiedy mogę ubiegać się o kolejną pożyczkę?


Zaraz po spłacie aktywnej pożyczki.


O jaką kwotę mogę wnioskować przy kolejnej pożyczce?

Udzielamy pożyczek w wysokości od 300 zł do 5000 zł na cele konsumpcyjne niezwiązane z działalnością gospodarczą. Limit ustalany jest indywidulanie na podstawie weryfikacji wniosku i sprawdzenia zdolności kredytowej.

Do czego potrzebne jest mi konto?


Rejestracja konta wymagana jest przede wszystkim do złożenia wniosku o pożyczkę. Co więcej, na koncie możesz znaleźć informacje na temat bieżącej pożyczki oraz swoją historię pożyczkową. Dedykowany Panel Klienta pozwala na wykonywanie operacji związanych m. in. z przedłużeniem terminu spłaty lub całkowitej spłaty pożyczki. Możesz także dokonywać zmian w swoich danych osobowych.

Jak założyć konto?

Aby założyć konto kliknij guzik rejestracja konta. Pojawi się okno, w którym należy wypełnić wszystkie pola (imię, nazwisko, PESEL, numer telefonu komórkowego, e-mail, hasło). Pamiętaj, aby dane wpisywać bez spacji i ze znakami polskimi (jeżeli takie występują).

Po wypełnieniu pól zapoznaj się ze zgodami i odznacz je. Sprawdź poprawność danych i kliknij zarejestruj konto. Pojawi się komunikat rejestracja przebiegła pomyślnie.

E-mail oraz hasło zapisz i zachowaj w bezpiecznym miejscu. Te dane będą służyć jako login i hasło do zalogowania się w przyszłości.

Jak mogę zmienić lub odzyskać hasło do konta?

Nie mamy dostępu do Twojego hasła, więc nie będziesz mógł go odzyskać. Możesz jednak zmienić swoje hasło na stronie logowania klikając przycisk „przypomnij hasło”. W oknie podaj adres e-mail na który wyślemy link do zmiany hasła, a następnie kliknij „wyślij link”. Postępuj zgodnie ze wskazówkami z otrzymanej od nas wiadomości.

Wiadomość może znajdować się w folderze SPAM. Jeżeli nie otrzymałeś e-mail z linkiem, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem telefonu 222 302 302 lub adresem e-mail: biuro@solven.pl

Pamiętam hasło, ale nie mogę się zalogować.

Jeżeli nie możesz zalogować się do swojego Panelu Klienta mimo wpisywania poprawnych danych, skorzystaj z opcji zmiany hasła. Jeżeli nie otrzymałeś e-mail z linkiem, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem telefonu 222 302 302 lub adresem e-mail: biuro@solven.pl

Czy muszę podpisać i odesłać otrzymaną umowę?


Otrzymanych dokumentów nie należy odsyłać na adres siedziby biura. Otrzymane dokumenty są tylko do Twojej wiadomości. Zalecamy wydrukowanie dokumentów i przetrzymywanie przez okres nie krótszy, niż 5 lat.

Nie dostałem Umowy Pożyczki.

Dokumenty wysyłamy na adres e-mail wskazany we wniosku. Wiadomość może znajdować się w folderze SPAM. Jeżeli nie otrzymałeś dokumentów w ciągu 48 godzin skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem telefonu 222 302 302 lub adresem e-mail: biuro@solven.pl.

Czy przy kolejnej SOLVENówce dostanę nową umowę?

Tak, po otrzymaniu kolejnej pożyczki otrzymasz kolejną umowę.

Nie mogę zalogować się do bankowości elektronicznej. Co mam zrobić?

Jeżeli nie możesz zalogować się do swojej bankowości elektronicznej sprawdź poprawność wpisywanych danych (login i hasło). W kolejnym kroku usuń historię przeglądania oraz ciasteczka (pliki cookies). Uruchom ponownie przeglądarkę i złóż wniosek.
Możesz też skorzystać z innej przeglądarki internetowej.
W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem telefonu 222 302 302 lub adresem e-mail: biuro@solven.pl

Nie mogę złożyć wniosku.

Sprawdź czy wszystkie dane zostały poprawnie wpisane.
 Kolejno, usuń ciasteczka (cookies) oraz historię przeglądania, uruchom ponownie przeglądarkę i złóż wniosek.

Możesz też skorzystać z innej przeglądarki internetowej.

W przypadku dalszych problemów skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem telefonu 222 302 302 lub adresem e-mail: biuro@solven.pl.

Jak usunąć ciasteczka (cookies)?

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze, które zawierają informacje między innymi na temat naszej aktywności na różnego rodzaju stronach www. To właśnie dzięki nim niektóre z serwisów i sklepów internetowych Ciebie pamiętają.
Procedura pozbywania się ciasteczek (cookies) różni się na każdej z najpopularniejszych przeglądarek.

Google Chrome
  • kliknij menu Chrome na pasku narzędzi przeglądarki,
  • wybierz narzędzia,
  • wybierz wyczyść dane przeglądarki, następnie w wyświetlonym oknie dialogowym zaznacz pola wyboru dla typów informacji, które powinny zostać usunięte,
  • wybierz menu główne z okresu, dla którego dane mają być usunięte

  • wybierz początek czasu, aby usunąć wszystko,

  • kliknij przycisk wyczyść dane przeglądarki.

Mozilla Firefox
  • Menu Narzędzia
  • kliknij wyczyść historię przeglądania lub skorzystaj ze skrótu Ctrl + Shift + Del na klawiaturze
  • zaznacz opcję ciasteczka
  • wybierz okres za jaki chcesz usunąć pliki cookie (np. dzisiaj) i kliknij wyczyść dane prywatne
Internet Explorer 7
  • otwórz okno opcje internetowe (start, panel sterowania, sieć i internet)
  • w obszarze pliki cookie kliknij przycisk usuń pliki cookie, a następnie kliknij przycisk tak, aby potwierdzić polecenie ich usunięcia

  • kliknij przycisk zamknij, a następnie kliknij przycisk OK.
Internet Explorer 8
  • otwórz program Internet Explorer, klikając przycisk start, a następnie klikając polecenie Internet Explorer,
  • kliknij bezpieczeństwo, a następnie usuń historię przeglądania
  • zaznacz pole wyboru obok przycisku pliki cookie.
  • zaznacz pole zachowaj dane ulubionych witryn sieci Web, jeśli nie chcesz usuwać plików cookie z witrynami sieci Web znajdującymi się na liście ulubionych,
  • kliknij przycisk usuń.

Jak wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki?
Internet Explorer

Na pasku menu programu Internet Explorer kliknij pozycję Narzędzia. Następnie, wybierz pozycję opcje internetowe oraz kliknij kartę ogólne.


W części tymczasowe pliki internetowe kliknij przycisk usuń pliki.


Jeśli problem nie został zlikwidowany, powtórz powyższe czynności i uruchom ponownie komputer.

Mozilla Firefox

Na górze okna przeglądarki Firefox naciśnij Firefox, przejdź do menu historia i wybierz wyczyść historię przeglądania. Wybierz dla: okres do wyczyszczenia opcję wszystko.

Kliknij strzałkę znajdującą się obok napisu szczegóły, by rozwinąć listę elementów historii. 
Zaznacz element ciasteczka i sprawdź czy inne elementy, których nie chcesz usunąć nie są zaznaczone. Aby usunąć ciasteczka, naciśnij przycisk wyczyść teraz i zamknij okno wyczyść całą historię.

Google Chrome

Kliknij menu Chrome na pasku narzędzi przeglądarki. Wybierz narzędzia, a następnie wyczyść dane przeglądania.

W wyświetlonym oknie dialogowym zaznacz pola wyboru obok typów informacji, które chcesz usunąć. W menu u góry podaj zakres danych do usunięcia. Aby usunąć wszystko, wybierz od samego początku. Kliknij wyczyść dane przeglądarki.


Opera

Kliknij czerwony przycisk Opery. Z menu wybierz ustawienia i wyczyść historię przeglądania. Rozwiń listę szczegółów i zaznacz pole usuń wszystkie ciasteczka. 
Potwierdź poprzez kliknięcie usuń.

Wyczyszczenie pamięci podręcznej rozwiąże problemy związane z 
niekończeniem ładowania stron przez przeglądarkę, zawieszającymi się stronami, wyświetlaniem nieaktualnej zawartości oraz brakiem reakcji aplikacji online.


Pożyczki ratalne

1. Informujemy, że obecnie nie udzielamy pożyczek ratalnych. Zachęcamy do ubiegania się o pożyczkę krótkoterminową. Informacje na temat tzw. chwilówki znajdziesz 

tutaj.

Gdzie znajdę aktualny stan mojej pożyczki?

Aktualny stan pożyczki oraz historia wszystkich płatności są widoczne po zalogowaniu do swojego Panelu Klienta.

Czy mogę ubiegać się o kolejną pożyczkę?

Obecnie nie udzielamy pożyczek ratalnych. Jeżeli posiadasz pożyczkę ratalną, możesz ubiegać się o pożyczkę krótkoterminową. Informacje na temat tzw. chwilówki znajdziesz 
tutaj.

Czy istnieje możliwość zmiany terminu spłaty rat pożyczki?


Niestety, nie ma możliwości zmiany terminu spłaty. W przypadku problemu ze spłatą raty w terminie prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 517 855 567.

Czy wcześniejsza spłata pożyczki wiążę się z dodatkowymi kosztami?

Nie. Pożyczkę można spłacić przed terminem bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.

Tyle gotówki, ile możliwości :)